Blixtnedslag FMCA växer med två nya anställda

Senior designer Cristoffer Öhrling och Designer Olivia Jonsson

FMCA rekryterar två nya designer till Sundsvall och Stockholm, Cristoffer Öhrling och Olivia Jonsson. Efterfrågan på varumärkes- och designbyrån FMCAs tjänster ökar och de förstärker nu teamet med två nya designers.

För drygt två år sedan så växlade webbyrån Flatmate Web & Digital om till att bli en strategisk varumärkes- och designbyrå med ambitionen att ta ett helhetsgrepp kring deras kunders kommunikation. I samband med förändringen så bytte man även namn till FMCA

— Kundens upplevelse av ett varumärke är en helhet av interaktioner. Från den digitala världen i sociala medier, webbplatser och e-handel och vidare ut i fysiska butiker, förpackningar och profilmaterial. Vi ser till att dessa interaktioner att hänger ihop, säger Josef Eugenius, Art Director.

Under sommaren har FMCA i Sundsvall och Stockholm växt med två nya medarbetare. I och med rekryteringen går FMCA från sex till åtta personer. Rekryteringarna består av en senior respektive en junior designer. Byrån förstärker med senior designern Cristoffer Öhrling, från Amore Brand Identity Studios, numera A+X. Som junior designer kommer Olivia Jonsson, senast som butiksansvarig på Sealife i Åre. 

— Under våren har vi effektiviserat våra arbetsprocesser och identifierat våra behov inom byrån. Under samma period har också efterfrågan på våra tjänster ökat och därför känns de rekryteringar vi genomfört som ett naturligt nästa steg för oss, säger André Högberg, VD och grundare. 

Nya spännande uppdrag

I takt med att byrån har fått in nya uppdrag så har man också rekryterat två nya medarbetare. Under 2018 intensifierades samarbetet mellan det svenska klockvarumärket Carl Edmond och FMCA. Byrån är sedan i början av året huvudbyrå för varumärkets visuella kommunikation. I samband med det så har man dessutom inlett en rad spännande samarbeten med nya kunder.