Blixtnedslag FMCA lanserar Space Delivery

Space Delivery på månen

Ett nytt initiativ från FMCA och Läktarproffs Event lanseras mitt under rådande coronapandemi.

Eventbolag och designbyrå går ihop och hjälper Sundsvallsborna och företagare under coronakrisen. Tillsammans erbjuder man nu en fullservicetjänst för behövande i den rådande situationen.

– I tider som dessa är det viktigt att man tänker kreativt och gör saker tillsammans för att hjälpa varandra, säger Jenny Vikström, VD på Läktarproffs Event.

Det är tuffa tider som råder runt om i världen. Vi bär alla ett stort ansvar att både respektera de råd som Folkhälsomyndigheten går ut med men samtidigt hjälpas åt att hålla igång verksamheter i samhället.

Nu öppnar Läktarproffs Event tillsammans med design- och varumärkesbyrån FMCA upp möjligheten att hjälpa Sundsvalls och Timrås medborgare och företagare med vardagliga tjänster i den utsatta situationen.

– Evenemang står inte högt i kurs just nu med tanke på restriktionerna i samband med spridningsrisken av coronaviruset. Vi har anställda som kan och vill hjälpa till på olika sätt. Därför lanserar vi nu Space Delivery som hjälper andra behövande i den rådande situation som gäller, säger Jenny Vikström, VD på Läktarproffs Event.

Behöver ni hjälp med att skicka en laptop från kontoret till en anställd i karantän? En matkasse hemlevererad från din favoritrestaurang? Ett nytt skrivbord från Ikea till hemmakontoret — och få det ihopskruvat? Med Space Delivery är allting möjligt.

– I dessa svåra tider är det viktigt att vi hjälper varandra och att vi inte ger upp. Vi vill göra vardagen enklare med en lättillgänglig tjänst för de som behöver hjälp, säger Henrik Nygren, varumärkesstrateg på FMCA.

Vad man än behöver hjälp med så är det bara några knapptryck bort. Bokningar genomförs enkelt via Space Delivery’s Facebook-sida eller telefon.

– Vi ser samhällen runt om i världen som stänger ner helt. Lokala entreprenörer och företagare riskerar nu att förlora allt man byggt upp under flera år. Det kommer att få konsekvenser under lång tid framåt och vi vill bidra till att hålla affärsverksamheter igång i den största mån vi kan, avslutar Henrik.

Läs nyheten här.

Henrik Nygren