Norrlands Trä

En resa från byggvaruhandeln till ett starkt varumärke i den trendkänsliga inredningsbranschen
Norrlands trä tillverkar panel och golv av de finaste delarna av tall och gran.

Under det strategiska varumärkesarbetet i projektets uppstart, identifierade vi behovet av att öka intresset kring träpaneler och trägolv.

Det första steget i processen var att förflytta Norrlands trä från byggvaruhandeln till inredningsbranschen där den primära målgruppen befinner sig.

Identitet

Varumärkesstrategi
Visuell identitet
Förpackning
Sociala medier
Digital strategi
Digital marknadsföring
Annonshantering
Interiör design
Foto

E-handel

Digital design
UI & UX design
Webbutveckling
Systemarkitektur
Systemintegrering

Identitet

Nedtonade färger och en harmonisk typografi ger varumärket ett nordiskt lugn och en känsla av hög kvalitet. Mjuka materialval och en luftig design låter innehållet ta plats och inspirera.

Digital

Hemsidan är en naturlig del av kundresan och en given plats för inspiration. Vi ledar kunderna till att beställa provprodukter eller hitta närmaste återförsäljare.
Den nya webbplatsen har ökat med mer än 576% besökare sedan lanseringen.

Sociala medier

Vi har etablerat Norrlands trä som ett starkt varumärke på Instagram och Pinterest. Vilket har skapat ett högt engagemang hos den trendkänsliga målgruppen med över 600k månatliga visnignar.

Video

Norrlands trä vill att du ska kunna uppleva det milda lugnet när hundra år gamla tallar utgör en resonanslåda i ditt hem. För en reklamvideo försökte vi fånga just den känslan.
Se hela videon

Inredning

Vi skapar löpande varma interiörer som visar hur ett naturligt material lyfter hemmet, för att göra kunderna inspirerade.