FMCA växer och rekryterar två nya designers

För drygt två år sedan växlade Sundsvallsbaserade FMCA om till att bli en strategisk design- och varumärkesbyrå med ambitionen att ta ett helhetsgrepp kring deras kunders varumärke.

— Kundens upplevelse av ett varumärke är en helhet av interaktioner. Från den digitala världen i sociala medier, webbplatser, e-handel och vidare ut i fysiska butiker, förpackningar samt profilmaterial. Vi ser till att dessa interaktioner hänger ihop, säger Josef Eugenius, Art Director.

Efterfrågan på FMCA:s tjänster ökar och under sommaren har byrån nu utökat teamet med två nya medarbetare. Byrån förstärker med junior designer Olivia Jonsson, nyexaminerad från Mittuniversitetet Grafisk design och kommunikation. Senior designer Cristoffer Öhrling kommer närmast från designbyrån Amore Brand Identity Studios, numera A+X.

— Under våren har vi effektiviserat våra arbetsprocesser och identifierat våra behov inom byrån. Under samma period har också efterfrågan på våra tjänster ökat och dessutom har vi inlett en rad spännande samarbeten med nya kunder. Därför känns de rekryteringar vi genomfört som ett naturligt nästa steg för oss, säger André Högberg, VD och grundare.

Pressbild – Olivia och Cristoffer på FMCA
Pressbild – Olivia Jonsson, junior designer på FMCA
Pressbild – Cristoffer Öhrling, senior designer på FMCA

FMCA är en strategisk varumärkes- och designbyrå som grundades 2004. Vi jobbar tillsammans för att skapa skräddarsydda användarupplevelser. Med 14 års erfarenhet använder vi strategi, design och teknik för att påverka människor. Några av uppdragsgivarna är Carl Edmond, SPV, NP3 Fastigheter, Elkapsling, Norrlands Trä, Miami Pool, Happy Plugs, Universal Music m.fl.